Vänner!
Nu när vi äntligen återtagit Mälaren så är det dags att upprätta en ubåtsflotta där.
Man kan tro att det är fullkomligt onödigt, men enligt mina spontana beräkningar behöver vi vara redo ifall fienden tar sig in via Hammarbyslussen.
Snart är ju även Slussen-slussen vid nya Slussen redo att tas i bruk, vilket fördubblar risken.
Jag beger mig därför ut med båten. Om den havererar som förväntat grundar jag Mälarens första och sista ubåtsflottilj.
Man kan tro att jag ska dricka öl och ha det bra, vilket förvisso är sant, men det är viktigt arbete som i första hand borde upplevas som att det utförs.
Törstsläckande önskningar.
Kassör, deltidsstridspilot, strax ubåtskapten Dajvid.
