För er som ännu inte känner till mitt namn…
Låt mig presentera mig.
Jag är Tengil.
Härskare över Karmanjaka och Nangijala. Väktare av Katla. Tyrann… ehm, menar… Arkitekten bakom det imperium som sakta reser sig i skuggorna.
Jag må vara ny i detta land, men missta aldrig stillhet för svaghet.
Jag observerar.
Jag planerar.
Jag bygger.
Inte för fred.
Inte för försvar.
Jag bygger för den dag då min vrede släpps lös över denna värld och varje nation tvingas böja knä under den svenska fanans vilja.
Svea Rike står inför ett avgörande ögonblick. Fiender samlas vid våra gränser, och från väst rullar åter de ökända nederländska cyklisterna fram i sina märkliga tvåhjuliga krigsmaskiner.
Sedan jag bevittnade nederländernas senaste finansiella nederlag inatt har jag, för första gången på tusentals år, till och med spänt mina stela smilband.
Till er som redan nu står i strid för riket, ni som försvarar våra marker, håller linjerna och kastar er in i elden medan andra tvekar.
Ni har min respekt.
Varje slag ni utkämpar idag köper tid åt framtiden. Varje fiende ni stoppar stärker vårt folk. Historien kommer minnas vilka som stod kvar när stormen kom.
Under tiden arbetar mina styrkor i Nangijala där fabrikerna går dag och natt, stålet smids och grunden till framtidens imperium långsamt formas.
Vid min sida väntar Katla.
Hon har nyligen utvecklat en… ovanligt stark aptit.
Efter omfattande tester kan vi nu bekräfta att hennes favoriträtt består av lätt sotade nederländska cyklister, serverade direkt från slagfältet medan däcken fortfarande är varma.
Fortsätt kämpa med samma styrka som hittills, för era insatser går inte obemärkta förbi.
Under tiden…
Vi tränar.
Vi bygger.
Vi väntar.
Och när tiden är inne…
Då marscherar vi.
Då skall vi sätta fienden i brand.
Då kommer världen förstå vem Tengil är.

Tills dess sitter vi tålmodigt vid elden och väntar på nästa leverans av nygrillade cyklister.
All makt åt Tengil.
Svea Rike skall befrias.