Yüce Türk milleti,
Hepinize saygı ve selamlarımı iletiyorum, bu devirde bizlerin yanında bulunan, bulunamayan herkese teşekkür ederim.
Yönetimdeki ilk zamanlarımda NAP yapma, ülkeyi sonsuz savaş döngüsünden çıkararak farklı vizyonlara ilerleme girişimlerinde bulunsam dahi pek efektif olamadı. Gerek ittifakımızın sayıca büyüklüğünden dolayı oluşan fikir ayrılıkları olsun, gerek karşı tarafın ısrarcı fikir yapısı olsun bunu yapmamda bana mani oldu. Fakat herkes bilmektedirki, ben her zaman gündemdeki savaşın biterek farklı bir savaşa, farklı fikirlere yönelmemiz gerektiği kanaatindeydim. Keza büyük savaşlar olmasa da yaptığım bazı NAP'ler bunun en büyük emaresidir.
Yönetime geldiğimiz vakit, temel gayemiz SR'yi +%30 üstü yaparak, Türkiyeyi herhangi bir maddede monopol yaparak parasal sıkıntı çektiğimiz vakit kendi kendimize para üretebilmekti. Bunu çeşitli diplomatik aksiyonlarla ve minimal savaş girişimleriyle sağlayabilidik. Her ne kadar zorlanmışsak da(özellikle diplomasi kısmında) SR'yi vatana yetecek bir şekile getirdik, oyuna yeni eklenen ana madde olan Paper da monopol olduk.

(Dönemimizin en pik noktasında Türkiye'nin sınırları)
Her ne kadar bunu sağlamışsak da, ne yazık ki büyük dünya savaşı patlak verdi. Bir bakıma bu savaşa hazırlıksız yakalandık. Mevcut konjonktürel zeminin Türkiye aleyhine olduğu zaten bazılarımızın tartışmış olduğu, bilincimizde olan bir şeydi. Lakin durumumuz böyle de olsa sonuç olarak mevcut Avrupa savaşını yaklaşık 5 aydır önde götürüyorduk, bu pek tabii bizlerde bir rehavet oluşturdu. Romanya, Sırbistan ve Ukrayna gayet çetin bir savaş geçirmemize neden oldular, aylardır iyi hazırlık yapmışlardı.

(Türkiye'nin savaş kompozisyonu)
Tablonun da bize gösterdiği üzere, gerçekten çok az sayıda bir savaşçıya sahiptik. Sınırlı para kaynağımıza, ülkenin neredeyse altıda birinin savaştığı bir durumda bugüne kadar dayanabildik. Defalarca tüm +25 herkese yazmamıza, herkese destekte bulunmak, build yapmakta yardımcı olacağımızı söylesek de 90 kişiye yazdıysak 5-6 kişiden dönüt alabildik. Bu tabii yukarıda da değindiğim üzere bir rehavetin getirdiği davranış ve rahatlık olduğu düşüncesindeyim. Ama şunu içtenlikle kabul ediyorumki; yeni gelen arkadaşlar, özellikle -30 seviye olan tüm arkadaşların azmine hayran kaldım. Her gün bana "neler yapabiliriz, nasıl daha faydalı olabiliriz." gibi mesajlar attılar. Hepinizde o merakı, 7 sene önce RR oynarken yaşadığım hisleri tekrar hissettim.
https://app.warera.io/article/6a21cf9a2b4108e66999cbcb

(Reddit hesabımızın paylaşım etkileşimleri,, çeşitli sitelerde de paylaştık. Yalnızca bu değil.)
Sayımız az olduğundan dolayı yaşadığımız sıkıntıların farkındaydık. Buna bir çözüm bulmak adına başvurmadığımız yol kalmadı. Neredeyse her şeyi denedik. Geçmiş savaşta sayımız 80 iken şu an yaklaşık 200 Türk oyuncuya sahip olsak da bu yine yetersiz olmaktadır.
Kah geldi Türklere yapılan hakaretlere karşılık verdik, kah geldi kutsallarımıza, Bozkurdumuza yapılan hakaretlere göğüs gerdik. Bunlar dilerimki hiçbirinizce unutulmaz. Bu bir oyunsa, Türke göre oynayın.
Uzun lafın kısası: https://app.warera.io/user/68dedb33bfb55b688be1589a, https://app.warera.io/user/68ae76be3f0cdc583a81c30a, https://app.warera.io/user/681f630b1353a30ceefec393 ve bu süreçte bizlere destek olan bir çok kişiye teşekkürlerimi sunuyorum. Bazı müttefik ülkelerin liderlerine ve bazı düşman devletlerin liderlerine de teşekkür ediyorum. Normalde bu kadar uzun yazmayı düşünmüyordum fakat geçmişten de kalan bir alışkanlık, geleceğe bir anı olarak kalsın.
Bu düzenin değişmesi gerek, dünya düzeninin değişmesi gerek. Değişen biz olmayalım. Hepiniz sağlıcakla kalın.
Yönetimden uzun bir süreliğine çekiliyorum.
-Shija, Türk